Siegfried Mureșan, viceliderul Grupului PPE din Parlamentul European, a anunțat că grupul solicită revizuirea deciziei Uniunii Europene privind interzicerea vehiculelor cu combustie internă din 2035. El subliniază necesitatea de a susține o tranziție echilibrată și de a proteja sectorul economic european, în special industria auto din România, care joacă un rol esențial în economia națională, potrivit evz.ro
Industria auto reprezintă aproximativ 13% din PIB-ul României și angajează peste 200.000 de oameni, iar țara noastră se numără printre cei mai mari producători de automobile din Europa. Mureșan a atras atenția asupra impactului negativ al concurenței neloiale provenite din afaceri externe, cum ar fi China, și a scăderii cererii de automobile, în special pentru cele electrice.
Tranziția către o industrie auto cu emisii reduse trebuie realizată într-un ritm sustenabil, care să protejeze locurile de muncă și să întărească competitivitatea Europei pe piața globală. Totodată, Siegfried Mureșan spune că deși schimbările climatice reprezintă o provocare globală, implementarea măsurilor care afectează atât de profund o industrie nu trebuie să pună în pericol stabilitatea economică a regiunii.
„Industria auto din ţara noastră reprezintă 13% din Produsul Intern Brut şi are peste 200.000 de angajaţi. Suntem printre cei mai mari producători de automobile din Europa. Din păcate, industria auto din România şi din Europa sunt puternic afectate de competiţia neloială din afara UE, în special din China, şi de scăderea cererii auto pe plan european, în special la maşinile electrice.
Tocmai de aceea, susţin strategia pe care am adoptat-o în cadrul Grupului PPE din Parlamentul European prin care dorim să protejăm acest sector al economiei”, a scris Siegfried Mureșan.
Vezi AICI propunerea lui Siegfried Mureșan